Retourneren

Retourbeleid Zelesta

Retourneren

Volg onderstaande stappen om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen:

  • Stuur een email naar info@zelesta.nl met je ordernummer, welke artikelen retour gaan en de staat hiervan (ongeopend/geopend).
  • Pak je pakket netjes in en print zelf een label uit of zet het adres op de doos, welke via de klantenservice wordt doorgegeven.
  • Geef je pakketje af bij het gekozen postkantoor.
  • Retour sneller verwerkt hebben? Stuur ons een mailtje, zodra deze gearriveerd is.

Mag het terug? Lees hiervoor de onderstaande retourvoorwaarden.

Retourvoorwaarden

Mag ik alles binnen 30 dagen retourneren?

In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je indien redelijkerwijs mogelijk de artikelen onbeschadigd en in de originele ongeopende verpakking retourneert .

Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

Je 'herroepingsrecht' van 14 dagen houdt in dat je na de levering nog eens 14 dagen hebt om je aankopen zonder opgaaf van redenen, ongeopend terug te sturen. Wij geven je graag wat langer de tijd en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen.

Retourneren op eigen kosten of een gereduceerd tarief

Bij Zelesta krijg je 30 dagen bedenktijd. We vragen, indien je het artikel uit de verpakking wilt halen, om te passen en te beoordelen, dit te limiteren tot 1 product per adres, in het kader van duurzaamheid. We behouden altijd het recht om geopende producten te weigeren. Weet je niet welk dekbed het beste past bij jouw, je bed en je wasmachine? Kijk op de pagina ‘Hoe kies ik mijn ideale dekbed’ om de juiste keuze te maken. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

Heb je tijdens een actie een gratis product van ons ontvangen en wil je de bestelling retour sturen, vergeet dan niet om de gehele bestelling retour te sturen, inclusief het gratis ontvangen product. Indien het gratis product niet retour gezonden is, zullen alsnog deze kosten in rekening worden gebracht

Indien je zelf een printer hebt om een barcode uit te printen, kan je bij ons tegen een gereduceerd bedrag het product retour sturen. Indien je geen printer hebt ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een retourlabel en de bijbehorende kosten. Neem altijd contact op met de klantenservice voordat je een (geopende) retour terug stuurt.

Hoe wordt de terugbetaling verzorgd?

Als je de goederen hebt teruggestuurd krijg je een Track & Trace waarmee je de bestelling terug naar ons warehouse kan volgen. Wil jij je retour sneller behandeld krijgen? Stuur ons enkele dagen na aankomst een mailtje en wij zullen dit gelijk oppakken!

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Voor jou zullen geen terugbetaling in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

Dan heb je nog steeds 30 dagen bedenktijd. Met Klarna kies je ervoor om ook binnen 30 dagen te betalen. Betaal je aan Klarna voordat je retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan je terug.

Kan ik artikelen ruilen?

Ruilen is eigenlijk hetzelfde als je artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hierboven kunt vinden in de vraag "Mag het terug?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.