Retourbeleid Zelesta
Stap voor stap
Retourneren werkt als volgt:
-
Vraag je retourlabel aan
Klik op deze link en vul je ordernummer in zonder enige letters. (Bijvoorbeeld: 98765 en niet Z98765NL).
-
Print en plak je retourlabel
Print het retourlabel dat je per e-mail ontvangt en plak dit stevig op de doos of verzendzak.
-
Pak je producten goed in
Doe de artikelen in de originele verpakking en stop ze in de doos of verzendzak.
-
Verstuur het pakket
Lever je pakket in bij een postkantoor en bewaar het afgiftebewijs goed, voor de zekerheid.
-
Ontvang je geld terug
Zodra we je retour hebben ontvangen en verwerkt, wordt je geld binnen 20 dagen teruggestort via dezelfde betaalmethode.
Retourvoorwaarden
30 dagen bedenktijd
Je hebt bij ons 30 dagen bedenktijd om je aankoop zonder opgaaf van redenen terug te sturen. Dit is langer dan de wettelijke herroepingsperiode van 14 dagen, zodat je rustig de tijd hebt om te beslissen.
Voorwaarden:
- Producten moeten in goede staat zijn.
- Retourneer ze bij voorkeur in de originele, ongeopende verpakking.
- Voor geopende producten kunnen extra kosten in rekening worden gebracht of kan de retourzending worden geweigerd.
Speciale regeling voor dekbedden:
Onder onze dekbedden mag je 30 dagen proefslapen. Ben je niet tevreden? Dan kun je ze, ook geopend, retourneren.
Mogelijke kosten voor retourneren
We vragen je, in het kader van duurzaamheid, om maximaal 1 product per adres uit te proberen. Twijfel je welk dekbed het beste bij je past? Kijk dan op onze pagina ‘Hoe kies ik mijn ideale dekbed’ voor hulp.
Als een product niet meer als nieuw wordt beschouwd door gebruik, kunnen we een waardevermindering in rekening brengen of de retour weigeren.
Bij retourzendingen van bestellingen met een gratis product, vragen we je de volledige bestelling – inclusief het gratis product – retour te sturen. Ontvangen we het gratis product niet terug, dan brengen we de kosten hiervan alsnog in rekening.
Producten ruilen
Wil je ruilen omdat je bijvoorbeeld een verkeerde maat of kleur dekbed hebt ontvangen? Stuur het product terug volgens de retourprocedure en neem contact op met onze klantenservice via info@zelesta.nl. Vermeld duidelijk je wensen, zodat we het in orde kunnen maken.
Heb je een defect product ontvangen? Neem eerst contact met ons op voordat je het terugstuurt. We staan voor je klaar om een passende oplossing te vinden.
Terugbetaling
Na het terugsturen van je producten ontvang je een Track & Trace-code waarmee je jouw retour kunt volgen. Wil je dat je retour sneller wordt verwerkt? Stuur dan de Track & Trace-code naar info@zelesta.nl en wij regelen het voor je.
Bij herroeping betalen we alle kosten die je hebt gemaakt terug, binnen 14 dagen nadat je ons hebt geïnformeerd. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als de oorspronkelijke betaling, zonder extra kosten. We wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen.
Achteraf betalen
Met Klarna geniet je nog steeds van 30 dagen bedenktijd én de flexibiliteit om binnen die 30 dagen te betalen. Heb je al betaald voordat je retourzending is verwerkt? Geen zorgen, Klarna stort het aankoopbedrag aan je terug zodra de retour is afgehandeld.