Garantie & klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van een jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht. Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of had moeten ontdekken, dient u binnen een redelijke termijn contact met ons op te nemen. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden, maar onder bepaalde omstandigheden kan een langere termijn ook acceptabel zijn. Voor gebreken die binnen 30 dagen na levering worden gemeld, bieden wij een vergoeding ter compensatie.

Let op: Voor sommige situaties die buiten de 30 dagen termijn vallen, geldt geen volledige garantie. Dit is van toepassing als het product nog steeds functioneel is en niet onbruikbaar is geworden.

Denk hierbij aan:
Lichte gebruikssporen. 
Slijtage door normaal gebruik.
Kleine esthetische imperfecties die de werking van het product niet beïnvloeden.

Heeft u een garantieclaim? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij samen naar een passende oplossing kunnen kijken.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@zelesta.nl. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.